استاد شهریار در نگاه آیت الله خامنه ای

استاد شهریار در نگاه آیت الله خامنه ای

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴,۰۰۰
%۱۰
۳,۶۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۸۶
وزن:
۷۰ گرم
شابک:
9786006275352

معرفی کتاب

کتاب «استاد شهریار» مجموعه بیانات رهبر انقلاب پیرامون یکی از برجسته‌ترین شاعران معاصر ایران است که اشعار طرب‌انگیزش در یاد و خاطره ادب‌دوستان مانده است و شعری همچون علی ای همای رحمت نیز در تارک شعر فارسی جاودان گشته است. ده پایانی عمر شریف ایشان با انقلاب اسلامی ایران همراه گشت و ایشان از معدود هنرمندانی بود که از قافله انقلاب مردم عقب نماند و با همتی عجیب در کهولت انسان شعرش را در خدمت انقلاب و جهاد قرار داد. ایشان اشعار فراوانی در رثای شهدا و آرمان‌های انقلاب سرودند و در هنگام ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای با ایشان دیداری داشتند. در همان مقطع دلدادگی ویژه نسبت به این عالم فرزانه پیدا کرد و بارها اشعارش را به ایشان تقدیم نمود و به شکل مستمر با ایشان مکاتبه داشت. رهبر انقلاب نیز که از دوران جوانی با فضای شعر و ادب دمخور بودند علاقه فراوانی به شخصیت و آثار این استاد برجسته داشتند و بارها در بیانات و جلسات شعری از شهریار یاد نموده و در دوران حیات نیز از ایشان تفقد می‌نمودند. این کتاب نیز روایتی از دیدار رهبر انقلاب در دهه شصت با استاد شهریار و مکتوب سخنانی است که پس از آن پیرامون این شاعر عارف مسلک ایراد نمودند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

شهریار در محیط و فضایی زندگی کرد که محیط دین و دین داری نبود. آمد تهران و در محیط های شعری و کاری آن روز در دوران رضا خان که دشمنی با دین و مخالفت با دین برای هر کسی که می توانست ابراز وجودی کند یک امتیاز محسوب میشد در آن دوران ها شهریار از دین خدا و از پیغمبر خدا، از امیرالمؤمنین سرود شعر علی ای همای رحمت» مربوط به همان روزگاران است. همان اوقاتی که عزاداری برای امام حسین ممنوع بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دیوان حافظ دیوان حافظ
۱۰ %
حافظ شیرازی
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
طوفان واژه ها طوفان واژه ها
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
تحیر تحیر
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
رقعه رقعه
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
اقلیت(فاضل نظری) اقلیت(فاضل نظری)
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
داستان منطق الطیر - هفت شهر عشق - عطار داستان منطق الطیر - هفت شهر عشق - عطار
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها