خون دلی که لعل شد

خون دلی که لعل شد

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
%۱۰
۱۲۱,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۴۱۱
وزن:
۵۳۸ گرم
شابک:
9786008218494

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 حاصل تلاش و ازخودگذشتگی هزاران انسانی بود که در جهت احیای شعائر الهی و نجات ملت به رهبری امام راحل در برابر حکومت دژخیم پهلوی ایستادند و از جان و مال و آبروی خود گذشتند. از جمله چهره‌های سرشناسی که به عنوان یک روحانی مبارز در طی دهه چهل و پنجاه فعالیت فراوانی داشت و با لقب خمینی مشهد شناخته می‌شد رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای هستند. ایشان که در درس و اندیشه سرآمد طلاب مشهد بودند با بهره‌گیری از درس امام خمینی (ره) پا به عرصه مبارزه سیاسی گذاشتند و در این راه نیز بارها توسط نیروهای اطلاعات ساواک دستگیر و شکنجه شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دست گرفتن پرچم ولایت فقیه ایشان به یکی از برجسته‌ترین رهبران معاصر جهان بدل گشتند. مردی که توانسته بیش از سی سال ایران را به سوی اقتدار و عزت پیش ببرد و توطئه اجانب را خنثی سازد. پس از درخواست برخی اندیشمندان ایشان همت گماشتند تا خاطرات زندگی خود را در اختیار عموم قرار دهند اما در حرکتی ابتکاری این کار را با املای خاطرات به زبان عربی انجام دادند. ایشان که پیش از انقلاب چندین کتاب را از زبان عربی به فارسی ترجمه تسلط بسیار خوبی بر این زبان دارند و همواره با عشق و علاقه توجه ویژه خود به زبان قرآن را نشان داده‌اند. بنابراین ابتدا خاطرات دوران زندان و تبعید خود را به عربی بیان نمودند و کتاب در بیروت منتشر گردید و سپس این اثر برای دیگر علاقه‌مندان به فارسی بازگردانده شد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

جو زندان مملو از انواع ارعاب جسمی و روحی بود. مقامات زندان در نهایت بی‌رحمی و خشونت به سرکوب و شکنجه‌ی زندانیان مسلمان می‌پرداختند. با این همه، در این زندان متوجه پدیده‌ی شگفت آوری شدم و آن، «عزت اسلام» بود. یعنی علی رغم آنکه پیروان اسلام مستضعف بودند و دشمنان اسلام نیرومند به شمار می‌آمدند، این عزت به چشم می‌خورد. رنج و گرفتاری در سال‌های آخرین بازداشت من به اوج خود رسید، تا جایی که حتی دیگر کسی احتمال نمی‌داد اسلام در عرصه‌ی اجتماعی بتواند ظاهر شود. ما با قرائت بشارت‌های قرآنی شکیبایی می‌ورزیدیم و در نماز مکرراً سوره‌ی «کوثر» را می‌خواندیم و به خود تلقین می‌کردیم که کوثر باید به برپایی حکومت اسلامی منجر شود اما همه‌ی محاسبات مادی، حاکی از عدم امکان بازگشت اسلام بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خون دلی که لعل شد  گالینگور خون دلی که لعل شد  گالینگور
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
قدرت و شکوه زن قدرت و شکوه زن
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
چغک چغک
۱۰ %
صهبا
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
غنا و موسیقی - جلد نرم غنا و موسیقی - جلد نرم
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
داستان سیستان داستان سیستان
۱۰ %
رضا امیرخانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها